شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

قسم به حق آنهایی که زاییدند، به حق آنهایی که نزاییدند...

باتوجه به رگبار دعاهایی مختلف و خیلی اوقات نامعتبر که این روزها بر صفحه اینترنت و به زبان پارسی و عربی  و بصورت مداوم و توسط نویسندگان مختلف نوشته می  شود، و در آنها به خوانندگان توصیه می شود که : این دعارد  نمی شود و خداوند خواننده آن را به حاجتش می رساند، و با توجه به آن که من نیز به نیایش و دعا به درگاه خداوند باور دارم، البته با شرایط آن،  در این نوشتار به یک واقعه جالب اشاره می کنم که برای خود من اتفاق افتاد و این می تواند توجه  ما را  به این نکته مهم جلب نماید که باید نسبت به  هر آنچه می شنویم و می خوانیم  هشیاری  بیشتری بکار بریم.

مدتی پیش شخصی از من پرسید: شما اطلاعی از دعای قمر دارید؟ آیا هرگز  دعا ی قمر  را خوانده اید. وقتی من کلا وجود این دعا را انکار کردم ،  کسی که بدنبال دعا بود، گفت: بدانید که چنین دعایی وجود دارد و تنها راه بر آورده شدن همه آرزوها خواندن این دعاست.اگر ممکن است این دعا را برای من پیدا کنید!

پس از چند روز و البته به سختی  دعا پیدا شد، آنهم در کتابی قدیمی! چیزی که مرا متعجب کرد  این بود که در فرازی از این به اصطلاح دعا آمده بود: 

خدایا!  به حق آنهایی که زاییدند، و به حق آنها که نزاییدند !

این مطلب را به جوینده دعا گفتم  ، قدری به فکر فرو رفت و گفت: ولی  با این وصف می گویند این دعا کار ساز است.

امیر تهرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد