شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

. رازهای موفقیت سنگاپور

شبه یادداشتها

سنگاپور چگونه خود را به یک اکوسیستم نوآوری جهانی برجسته تبدیل کرد؟ پنج دلیل اصلی وجود دارد:

 .۱- نیروی کار تحصیل‌کرده و بلندپرواز. سنگاپور جمعیت تحصیل‌کرده‌ای دارد و به افراد بر اساس دستاوردها و تلاش‌‌های آنها پاداش‌های قابل توجه می‌دهد. این کشور برای تحقق بلندپروازی‌های اقتصاد دیجیتال خود، روی استعدادها سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهد

۲- طرح‌های ابتکاری دیجیتال. سنگاپور برای تقویت نیروی کار همه فن حریف و ایجاد محیطی که عامل توسعه همه‌جانبه باشد، طرح «کشور هوشمند» را شروع کرده است. این طرح بر استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند در کل کشور و تاکید بر توسعه اقتصادی با کمک نوآوری دیجیتال، متمرکز است.

۳- قوانین مهاجرتی مترقی. بازار سنگاپور مورد علاقه خیلی از کسب‌وکارهای خارجی قرار گرفته و بنابراین قوانین مهاجرتی آن برای پاسخگویی به این تقاضا ساختاربندی شده‌اند. سنگاپور چند نوع ویزای کاری 

4- اقتصاد باز. «هیات توسعه اقتصادی» سنگاپور می‌گوید ۸۰شرکت از ۱۰۰ شرکت برتر تکنولوژی دنیا، در این کشور دفتر و  فعالیت دارند. این میزان فعالیت، عامل ۵/ ۶ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) است. سنگاپور یکی از بازترین اقتصادهای دنیا را دارد. در سال ۲۰۱۷، بانک جهانی آن را دومین اقتصاد دنیا از نظر سهولت انجام کسب‌وکار معرفی کرد.

۵- اداره دیجیتال کشور. تعهد سنگاپور برای تبدیل شدن به کارآمدترین کشور تکنولوژیک دنیا، همه حوزه‌ها را درگیر کرده است؛ از حمل‌ونقل گرفته تا آموزش و برنامه‌ریزی شهری و لابراتوارهای نوآوری. این موضوع در «پلت‌فرم سنسور کشور هوشمند» مشهود است. این پلت‌فرم از جمع‌آوری داده و تکنولوژی برای ایجاد ارتباط یکپارچه در کشور استفاده می‌کند.

 منبع: دنیای اقتصاد

امیرتهرانی

تبلیغ


۴- اقتصاد باز. «هیات 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد