شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یاددا شتها : چهار کشف جدید در باره انسان


شبه یادداشتها

30 خرداد 1401


چهار کشف جدید در باره انسان

امروزه دریافته اند که فرمول دکارت: من فکر می کنم پس هستم کافی نیست بلکه فرمول جدید این گونه ارایه شده است:

من دریافت می‌کنم، من می‌توانم،  من اراده می‌کنم، من هستم.». 

در ضمن  «من می‌توانم» و «من اراده می‌کنم»، تجربیات لازم برای هویتند.

 این مسأله ما را از این موضع توجیه ناپذیر در درمان که بیمار اول حس هویت پیدا می‌کند و بعد عمل می‌کند، می‌رهانَد.

 برعکس، او هویت را حین عمل یا دست کم در امکان انجام عمل تجربه می‌کند.

امیر تهرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد