شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

معجزه ای که در دسترس همه است



شبه یادداشتها

۱۵ خرداد ۱۴۰۱

نوع دوستی: معجزه ای که در دسترس همه است

"نوع دوستی، سرچشمه مهم معنا برای روان درمانگران و البته همه متخصصانی است که نه تنها خود را وقف کمک به رشد بیماران می کنند، بلکه معتقدند رشد یک بیمار، موج کوچکی می آفریند تا کسانی که  زندگی همان یک نفر را که با او  تماس دارند، با خود همراه کند و فایده بخشد.

 این تاثیر زمانی بیشتر از همه مشهود است که بیمار بر مسند تاثیر گذاری تکیه زده باشد.(معلم، پزشک، نویسنده، کارفرما، رییس، مدیر کارکنان و سایر درمانگران)"


قدیمها که همنوع دوستی یک اصل بنیادین بشمار می آمد، جنایات و شرارتها بسیار بسیار کمتر بود. ما نزدیک به سی سال در یک محله بزرگ زندگی کردیم ، در خانه ها روزها همیشه باز بود، بچه ها به خانه دیگران می رفتند ، به آنان شیرینی ، توت خشک و انجیر خشک می دادند. تو گویی خانه هرکس برای دیگری نیز خانه بود. 
ما خانه قدیمی بزرگی داشتیم ، دو اطاق اضافی داشت، اغلب اوقات زوجهای جوانی که در محله ازدواج می کردند و نمی توانستند خانه اجاره کنند، برای یک سال و یا دوسال در منزل ما و در یکی از این اتاقها می ماندند.پدرمان هیچ اجاره و پولی از آنان دریافت نمی کرد. به همین خاطر همیشه امنیت و دوستی و احترام میان اهل محل حاکم بود. 
امیر تهرانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد