شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها :از گربه به مرغ دریایی


شبه یادداشتها

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

از گربه به مرغ دریایی

هر روز در حیاط کوچک خانه ما انواع گربه ها حضور پیدا می کنند تا جیره روزانه خود را دریافت کنند. چندی است که حال و روز و رفتار برخی گربه ها توجه مرا بخود جلب کرده است.چون یکی از این گربه ها  از غذایی که جلویش می گذاریم دو لقمه بیشتر نمی خورد و بلافاصله می رود. .. سپس با فاصله زمانی اندک یکی دو گربه می آیند و بقیه غذا ها را می خورند. ضمنا در اکثر موارد نا چار می شویم غذایی بیشتر ی جلویشان بگذاریم.گویی آن گربه که قبلا آمده و دولقمه بیشتر نخورده بود حاتم طایی  این موجودات  و گربه فداکار است. نمی خورد و می رود تا گرسنه تر از خود را خبر می کند.

چند روز بیش اتفاق دیگری رخ داد و من جلوه عجیبی از ارتباط ما بین گربه ها و پرنده ها  را دیدم. قبلا باید بگویم که محل اقامت ما تا دریا فاصله چندانی ندارد.به همین دلیل مرغهای دریایی در هوا پرسه می زنند. ولی هیچ وقت هیچ کدام به حیاط خانه ما نمی آیند.

آن روز جلوی یکی از گربه ها  غذا گذاشتم ، یکی دو لقمه خورد و سپس سر را به این طرف و آن طرف و بالا گردانده قدری صبر کرد....گویی منتظر آمدن موجودی دیگر بود ...سپس بدون آن که بقیه  غذا را بخورد رفت. 

بلافاصله مرغ دریایی بر زمین حیاط ما نشست و غذاهایی را که  گربه  نخورده بود خورد و پر کشید و رفت.

آیا می توان حدس زد که گربه فداکار هم داریم؟

اگر چنین باشد انسانهایی که با کم فروشی ، گرانفروشی، احتکار ، و...غذا و سهم دیگران را می بلعند در کجای جدول انسان و حیوان قرار می گیرند؟

امیر تهرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد