شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

داستان حافظه بیکران یک نویسنده



شبه یادداشتها

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱


داستان کتاب «حافظه نامحدود»

کوین هرسلی نویسنده کتاب حافظه نامحدود

گزارش  نویسنده کتاب فوق را این گونه آورده اند:" به سختی می‌شود باور کرد کسی که به موفقیتی دست نیافته، بتواند از دیگران افرادی موفق بسازد. کوین هرسلی، در مقدمه همین کتاب از کودکی‌اش می‌گوید و اینکه توانایی ذهن و حافظه‌اش چندان تعریفی نداشته، طوری که روانشناس مدرسه به او توصیه می‌کند به کلاس ویژه‌ای برود. اما در جوانی و مدتی پس از گرفتن دیپلمش، بعد از مطالعه چند کتاب متوجه می‌شود که «حافظه ما نوعی عادت است و این می‌تواند با آموزش و تمرین مناسب بهبود یابد.» ."او فعالیت جدی‌اش را از همین نقطه آغاز می‌کند و پس از آن در سال ۱۹۹۵ تصمیم می‌گیرد وارد رقابت‌های جهانی حافظه شود؛ در این رقابت‌ها او در مجموع پنجم و در بخش نوشتاری دوم می‌شود. هرسلی موفق شد و انجمن حافظه به او عنوان «استاد تمام حافظه» را اعطا کرد. او همچنین توانست یک رکورد جهانی را بشکند و عدد پی (که دنباله بی‌پایانی از عددها با روندی تصادفی است) را تا ۱۰ هزار رقم حفظ کرد. طبیعتا این معرفی مختصر از نویسنده کتاب به شما کمک می‌کند تا بیشتر به آنچه در این اثر نوشته است باور داشته باشید."منبع فید بیو

(من اضافه کنم که زمانی تصمیم گرفتم تا عدد پی را تا صد رقم پس از ممیز حفظ کنم و این کار براحتی حاصل شد. ولی نمی دانم این کار بر بهبود حافظه من تاثیر چندانی داشت و یاخیر! چون خداوند به من تاکنون حافظه خوبی عطا کرده که از او سپاسگزارم.)

امیر تهرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد