شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ شمسی :دری بسوی گنجها :کتابخانه های مجازی و الکترونیکی


شبه یادداشتها

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ شمسی

دری بسوی گنجها :کتابخانه های مجازی و الکترونیکی

دو سه سال پیش بخاطر علاقمندی شدیدی که در وجود من  به خواندن فهرست های کتابهای خطی موج می زند مدتی   در جستجوی خرید فهرست پنج جلدی کتابهای خطی کتابخانه ملک بر آمدم که توسط استادان بی بدیل هم چون ایرج افشار، محمد تقی دانش پژوه و حجتی کرمانی تهیه و تنظیم شده است. 

ولی این مهم حاصل نشد و من فقط توانستم یک جلد از این پنج جلد را تهیه کنم و آرزو بدل من ماند .

این نکته را هم اضافه کنم که فکر می کنم فقط افراد و اشخاص معدودی یافت شوند که به  خواندن فهرست کتابها علاقمند باشند و من یکی از آنان هستم. همان گونه که به دائره المعارف خوانی  عادت فراوان دارم. و یا مطالعه همیشگی فرهنگ لغات فارسی و زبانهایی را که آموخته ام از دست نمی دهم.

اما امروز در حالی که مشغول مرور کتابهای قابل دانلود از سایت کتابخانه مجازی ادبیات بودم، مشاهده کردم که هر پنج جلد فهرست نایاب مورد علاقمندی با سخاوتمندی خاص برای دانلود آماده و درسایت قرار گرفته اند. من نیز بلادرنگ به دانلود هر پنج جلد فهرست پرداختم.


حقیقتا می توان اعتراف کرد که اینترنت پایگاهی است که  گنج های  باد آورده در آن فراوان است بشر ط آن که هوشمندی ما را به سمت گنج و نه رنج هدایت کند.

امیر تهرانی

ح.ف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد