شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۰ شمسی :خاطره دیروز و دیشب از شبه کرونا : یاد عطسه های قدیمی بخیر!


شبه یادداشتها

۲۱ تیر ماه ۱۴۰۰ شمسی


خاطره دیروز و دیشب از شبه کرونا

یاد عطسه های قدیمی بخیر!


آرتور شوپنهاور  متفکر المانی گفته است:

 "بزرگترین خردمندی آنست که لذت بردن از لحظه حال را بالاترین مقصود زندگی قرار دهیم، زیرا این تنها واقعیت هستی است و جز این همه بازی فکر و اندیشه است. اما می توانیم آن را بزرگترین حماقت خود نیز بخوانیم، چرا که در این حالت لحظه ای کوتاه به وجود می آید و به سرعت یک رویا ناپدید می شود و هرگز ارزش تلاشی جدی را ندارد."


راستش در همان " زمان حال" ناگهان واقعه ای رخ می دهد که هم زمان حال را خراب می کند و هم "حال" خود انسان را می گیرد.

دو روز است که خانواده من و از دیروز خودم دچار بدن درد شدید، سنگینی و تعریق زیاد و احساس یک حالت سرما خوردگی سنگین هستیم...این علیرغم آن است که من و همسرم هردو واکسن زده ایم و از تزریق دوم دو هفته و نیم گدشته است.

بقیه اعضای خانواده ام با توجه به سنشان یکبار تزریق واکسن داشته اند و قرار است ده روز دیگر نوبت دوم انجام شود.

اما این که علیرغم تزریق  واکسن ما خانواده ناگهان همگی به عوارضی دچار شدیم که با توجه به فصل گرما سر ما خوردگی نمی تواند باشد جای نگرانی دارد.

آیا این ضعیف شده کرونا ست ؟شبه کرونا ست؟  خود کرونا ست؟برخی از ما پیش از تزریق واکسن تقریبا چند بار  به این نوع ناراحتی ها دچار شدیم...ولی این بار سنگین تر بود. 

خوشبختانه حال همسرم و پسر دومم امروز بهتر است گویا  آنها فاز سخت را گذراندند ولی من و پسر بزرگم شب سختی را گذراندیم. 

و من نگران نوه کوچکم ، عروسم  و اعضای خانواده ام و همه هموطنانم بویژه کودکان ، نوجوانان و جوانان و میانسالان هستم. بویژه آنان که واکسن نزده اند. مگر اینان چقدر از جام زندگی نوشیده اند؟

در حقیقت همه مردم جهان مهم‌هستند؛ چون بنی آدم اعضای یکدیگرند...این سخنی است که سعدی شاعر انسانگرای ایر انی در ششصد هفتصد سال پیش گفته است.

در ضمن نکته ای را که تجربه نشان داده و برخی متخصصین بیماریهایی عفونی و ویروسی نیز تائید کرده اند این است که  اگر عطسه می کنید، مثلا سه یا چها ر و یا پنج تا! در آن صورت و  به احتمال قوی شما نه آنفولانزا دارید و نه کرونا، و اگر هم مبتلا شده اید شروع چند عطسه پشت سر هم به معنا و مفهوم آن است که این دو بیماری در حال خروج از بدن شماهستند.

 من پزشک نیستم ...ولی بهتر است پزشکان به این موضوع بیاندیشند که چه باید کرد که عطسه های پی در پی قدیم باز گردند تا بجای آنفولانزا و کرونا به سر ماخوردگی و زکام معمولی دچار شویم. 

بابا خدا پدر آن عطسه را بیامرزد!

امیر تهرانی

ح.ف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد