شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها: ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ شمسی : کامپیوتر هم زور را می فهمد!



شبه یادداشتها

۲۰تیر ماه ۱۴۰۰ شمسی

کامپیوتر هم زور را می فهمد!

لپ تاپ من که در آن صد ها فایل ارزشمند (البته برای خودم)وجود دارد boot نمی کرد. یعنی روشن می شد ولی من نمی توانستم به درون کامپیوتر وارد شوم . در ضمن تمام عکس های خانواده از قدیم شاید هشتاد سال پیش  تا به امروز و کتابها و فایلهایی را که نیاز به بررسی و مطالعه آنان دارم همراه با کپی مدارک چندی پیش از لپ تاپ دانلود کرده ودر یک حافظه اکستنرنال ذخیره کردم.

بطور عجیب و مرموزی آن حافظه اکسترنال گم شد.

 و من ماندم با لپ‌تاپی که سیستم برق آن مشکل داردو این که بوت نمی کند. در اینترنت بدنبال مقالاتی در این ارتباط گشتم(البته پس از یکسال!)...متوجه شدم که در کی برد کامپیوتر یک کلید بنام F8 وجود دارد که د  ر حقیقت همان کلید زور و یا (by force) است .

 یعنی اگر کامپیوتری بوت نمی کند بهنگام روش شدن و بلافاصله باید چندین بار پشت سرهم کلید F8 را زد...تا پنجره ورود به کامپیوتر باز گردد و ویندوز نمایان شود.

بنابر این تصمیم جدی گرفتم تا ابتدا  مشکل برق کمپیوتر را حل کنم که به سوکت ورودی مربوط می شد . با صرف دو سه ساعت کار این مشکل حل شد. سپس در هنگام روش شدن چندین بار بر سر F8 زدم و کامپیوتر بوت کرد و توانستم بدرون آن راه یابم.

ای کاش مشکلات دنیا هم کلید F8 داشت ...و در زمانی که ما راهی بجایی نداریم و در ها در مقابل ما بسته است  می توانستیم F8 دنیار ا تکان دهیم تا درهای بسته باز شوند...راستی دنیا هم F8 دارد...و آیا ذاتا مجهز به F8 است ولی ما آنرا نمی شناسیم؟

امیر تهرانی

ح.ف


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد