شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها ۸ تیرماه ۱۴۰۰ شمسی : بحث " علم بهتر است یا ثروت" به کجا رسید؟


شبه یادداشتها

۸ تیرماه ۱۴۰۰ شمسی

بحث " علم بهتر است یا ثروت" به کجا رسید؟

همگی بیادداریم که در مدرسه یک موضوع انشاء همیشگی وجود داشت و آن این بود که: " علم بهتر است یا ثروت؟" راستش امروزه این پرسش را باید این گونه مطرح کرد: " عقل بهتر است یا ثروت ؟"

چون اگر نگاهی به کشورهای ثروتمند دارای منابع طبیعی بیاندازیم می بینیم اکثرا در بد بختی دست و پا می زنند. چون عقل درستی بر آنجا ها حکمفرما نیست که از ثروتهای طبیعی درست استفاده کند. 

ولی در کشورهایی مانند سنگاپور، ژاپن ، کره جنوبی و...که فرمانروای عقل و خرد و دانایی بر اریکه فرمانروایی نشسته و از نظر  منابع طبیعی تقریبا صفر هستند هرروزه جشن پیشرفت و ترقی بر پاست. 

سامسونگ در کره جنوبی در یک سال بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار در آمد دارد. رئیس جمهور فهیم و متعهد سنگاپور می گوید اگر برای سرمایه گذاری به این کشور می آیید حتما بیش از میلیاردها دلار بیاورید ...

و ژاپن یکی از معتبر ترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی و فنی است. این کشورها هیچ کدام ثروت طبیعی ندارند. ولی عقل انسانی را میزان قرار داده اند.بنابر این پیشرو هستند.

در حالی که در کشوری مانند لیبی ، عراق ، نیجریه ...ثروتهایی طبیعی زیر و روی زمین را پر کرده و لی چون عقل جایی در این سرزمین ها ندارد این کشورها هم در بدبختی و رنج و عذاب دست و پا می زنند.

امیر تهرانی

ح.ف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد