شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ شمسی : حدود ۴۰۰۰ جلد کتاب که خواندم


ادامه از نوشتار پیشین

شبه یادداشتها  

۱۳ خرداد ۱۴۰۰ شمسی

حدود ۴۰۰۰ جلد کتاب که خواندم

قطعا اشتباه ننوشته ام. چون من واقعا حدود ۴۰۰۰ جلد کتاب خوانده ام که در باره بسیاری از آنها در دو وبلاگ زیر مطلب نوشته ودر حال نوشتن  هستم:

https://razhayeketabkhaneman.blogsky.com/

http://raazhayeketabkhaneman.blogfa.com/


در این دو وبلاگ  حتی بخشهایی از این کتابها را در نوشتار ها آورده ام. اگر در عنوان موضوع از واژه " حدود" استفاده کرده ام بخاطر آن است که من حدو د ۴۰۰ الی ۵۰۰ جلد از کتابهای کتابخانه ام را به کتابخانه های عمومی هدیه کردم. در نتیجه الان این تعداد کتابها را در کتابخانه ندارم. آن چه که در کتابخانه شخصی دارم حدود  ۳۵۰۰ جلد است . البته به همین تعداد ، کتاب بصورت دیجیتالی از نسخه خطی گرفته تا چاپی در تبلت و کامپیو تر پرتابل دارم.

رنه دکارت فیلسوف و ریاضیدان نامدار فرانسوی زمانی گفته بود: "خواندن کتاب خود مکالمه با بزرگان شرافتمند گذشته است."

حال سخن من و تاکیدم روی "کتاب خوب" است و این که کتاب خوب چیست؟ چه کتابهایی خوبند؟ 

تجربه کتابخوانی من نشان داده است که نو جوانان و جوانان باید فقط و فقط کتابهای خوب بخوانند که از آنان افرادی با شخصیت نیرومند ، مثبت، خلاق، سودمند برای خود و جامعه بسازد. چون کتاب خوب دانشگاه انسان سازی است . مدرسه عالی نابغه پروری است و گنجها از کتابها بیرون می آیند، البته همان طور که گفتم  مقصودم  کتابهای خوب است.

اکنون به این پرسش پاسخ می دهم که کتاب خوب چه مشخصاتی دارد و البته این مطالب را  را بر اساس تجربه شخصی و محدود خودم بیان می کنم:

۱- کتاب خوب امید دهنده است،

۲-کتاب خوب  روشنگر ی می کند و ذهن را پرورش می دهد.

۳-کتاب خوب  سطح آگاهی و دانش انسان را بالا می برد.

۴-کتاب خوب از رنجهای روحی می کاهد و راه نجات نشان می دهد.

۵-کتاب خوب سرمایه خوبی برای زندگی است. باعث پیشرفت در کار و شغل و حرفه می شود.

۶- کتاب خوب سرنوشت ساز است. به خواننده می آموزد که چگونه معمار سرنوشت خود باشد.

۷- کتاب خوب پاسخ دهنده پرسشهای بی جواب است.

۸- کتاب خوب باعث می شود پرسشهای جدیدی در ذهن بوجود آید ولی انسان را سرگردان و طغیانگر نمی سازد.

۹- کتاب خوب روایتگر داستانها، خاطرات ، و گزارشات  منطق گر ا است.

۱۰- کتاب خوب بدور از کینه ورزیها ، حسادت ها، اهانتها، تمسخر ها، و...نوشته شده است.

۱۱- کتاب خوب راحتی بخش و رفیق  لحظات تنهایی است.

۱۲-کتاب خوب خواننده را از مردابهای بد بینی به  بوستانهای  مثبت اندیشی هدایت می کند.

و بقیه اش را شما بنویسید!

امیر تهرانی

ح.ف

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد