شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ شمسی : یک نوشته امید بخش


شبه یادداشتها

۱۱  آبان ۱۴۰۰ شمسی

یک نوشته  امید بخش 

 قدری اوقاتم گرفته بود و فکر از هر سو هجوم می آورد. خیالات منفی  یعنی آن چیزهایی که ایتالیائی ها به آن افکار ظلمانی( Inieri pensieri  ) می گویند که بعدا ثابت می شوند اغلب حقیقت دارند چون امواج سهمگین به ذهنم فشار می آوردند. داغ و ملتهب شده بودم. با خودم گفتم : حتما فشار خونم بالارفته است. یک لیوان آب خنک  خوردم و به سراغ لطیفه ها و جوکهای اینترنتی رفتم...چند تایی جوک با مزه خواندم و از ته دل خندیدم اما ناگهان در میان آن همه جوک به نوشتار  زیر بر  خوردم. شبه یادداشت نبود، خود یاداشت اصل بود:

سه چیز را با  احتیاط بردار:

-قدم  ، قلم    ، قسم

سه چیز را پاک نگهدار:

- جسم ،لباس، خیال(خیلی مهم است)

از سه چیز کار بگیر:

-عقل، همت ، صبر

از سه چیز خود را نگهدار:

-افسوس، فریاد ، نفرین کردن

سه چیز را آلوده نکن:

-قلب ، زبان ، چشم

سه چیز را هر گز فراموش مکن:

-خدا، مرگ ، و دوست خوب

احساس کردم ده ها کتاب خوب و سازنده خوانده ام . بویژه  آن که من با خیال در گیر و خیال مرا محاصره کرده بود و هر لحظه هم چون قایقی شکسته مرا به  صخره ها می کوبید. 

این خیال اگر آرام باشد ، روح و جسم هردو در بهشتند:

گردون نگری زقد فرسوده ماست      دوزخ شرری زرنج بیهوده ماست

دوزخ شرری ز رنج بیهوده ماست        فردوس دمی زفکر اسوده ماست

خیام

=======

امیر تهرانی

ح.ف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد