شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰ شمسی طوفان شهر را نجات داد:



شبه یادداشتها

۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰ شمسی

طوفان شهر را نجات داد:

طوفان در اکثر موارد تخریبی ، مهاجم و بلا آفرین است. اما برخی طوفانها استثناء هستند. دیشب گرمای هوا به ۳۲درجه رسید ، رطوبت شاید ۸۰ درصد بود. هوا ساکن شده بود. گویی مولکولهای آن  راکد و بی حرکت شده بودند. نفس بند      می آمد.انگار به قعر  چاهی مرطوب و بدور از سطح زمین سقوط کرده ایم. 

هر طور بود خوابیدم.

 نیم های شب گذشته بود و   یا نزدیک به ساعت یک بیدارشدم . انتظار داشتم باز باید برای نفس کشیدن تقلا کنم..،اما هوای اتاق عوض شده بود...چون در بیرون از فضای خانه و در هوا طوفانی نسبتا شدید همراه با یک خنکی مطبوع       می وزید. ..آن طوفان برای تخریب نیامده بود حتی اگر شاخه هایی از درختان را شکسته باشد و یا شیشه ای از ساختمانی را خرد کرده باشد. بلکه  آمده بود تا شهر و ساکنانش را نجات دهد و هزاران تن اکسیژن خالص با خود آورده بود.

تیر ماه سال ۱۳۷۶ تهران

بیاد تیر ماه ۱۳۷۶ تهران افتادم . هوا ۴۰ در جه سانتیگراد بود و روز شعله سوزان خورشید شهر را می سوزاند و شب هرم داغ سوختن روزانه در هوا پخش می شد.

در اخبار شامگاهی کارشناس هواشناسی گزارش داد که گرما ادامه دارد و از باران هیچ خبری نیست...فردای آن شب  داغ و در نیمه شب برقی خیره کننده در آسمان در خشید و سپس  صدای رعدی شدید در آسمان تهران شنیده شد و آنگاه سیل باران از آسمان فر و ریخت.

شب بعد مجددا در اخبار شامگاهی از کارشناس هوا شناسی  پرسیدند: مگر شما نگفته بودید؛ از باران تا پایان شهر یور خبری نیست و گرما هم چنان ادامه دارد؟

کارشناس پاسخ داد: این ابر باران زا که در تهران چنان بارش شدید داشته و در شهرای دیگر نیز باریده و گرمای هواراو ۱۶ درجه  کاهش داده  در نقشه های پیش بینی هواشناسی وجود نداشته بود، بلکه این ابرها در آسمان ایران پدید آمده است. آنها از جایی نیامدند...

خدا پدر آن ابرها و پدر طوفان دیشب اینجا را بیامرزد!

امیر تهرانی

ح.ف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد