شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها ۳ تیرماه ۱۴۰۰ شمسی :گنجهای اینترنت(۱)

شبه یادداشتها

۳ تیرماه ۱۴۰۰ شمسی


گنجهای اینترنت(۱)

هر وسیله ای امروزه می تواند تیغ دولبه باشد.و این فقط و فقط بستگی به مصرف کننده آن دارد. هم اکنون در دوران کرونا زدگی دانش آموزان و دانشجویان در منزل و نزد خانواده و به توسط اینتر نت تحصیل خود را ادامه می دهند. خیلی احتمال دارد که مدارس و دانشگاها ی حضوری جایشان را به همین تحصیل از طریق مجازی و اینترنتی بدهند.


گنجهایی که من بدست آوردم(۱)

پدر بزرگ من در بیست و شش سالگی و پیش از آن که پدر عزیزم به جهان آید در گذشت. آنچه که از او باقی مانده بود عکسی از او بود که همراه دوستش در حیاط خانه اشان برداشته شده بود. متاسفانه یک بچه تخس این عکس را در خانه ما یافته و آنرا ریزیز کرده بو د.

من سالها بعد متوجه شدم که یک عدد از همین عکس نزد یکی از خویشان پدرم وجود دارد. قدری سهل انگاری ما متاسفانه به زمانی کشیده شد که آن خویش پدری از دنیا رفت.

من بعدا برای نوه او چند نامه فرستادم و توضیح دادم که عکس پدر بزرگ ما در آلبوم عکس خانودگی اشان وجود دارد و در خواست یک کپی از این عکس کردم. ولی هیچ جوابی از دریافت ننمودم.

از آن جا که به عکسهای قدیمی علاقه دارم و آنها را جمع می کنم همیشه در اینترنت بدیدن عکسهای قدیمی می روم . اخیرا در یک سایت که عکسه های قدیمی  از خیابان های تهران زمان مظفر الدین شاه  را  منتشر کرده۹نا گهان عکسی از مرحوم پدر بزرگم  را یافتم که در خیابان مشغول به گفتگو با شخصی ناشناس بود.

از خوشحالی بال در آورده بودم. چون این عکس را یک عکاس ایرانی و یا خارجی بطور اتفاقی از خیابان سیروس تهران آن زمان برداشته بود و د  ر همان زمان خاص پدر بزرگ ما نیز در حال عبور از آن خیابان بوده است.

ادامه دارد...

امیر تهر انی

ح.ف


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد