شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : ۲۴ دیماه ۱۴۰۰ شمسی :داروهای معالجه کرونا اکثر منشاء غذایی و تقویتی داشتند



شبه یادداشتها

۲۴ دیماه ۱۴۰۰ شمسی


داروهای معالجه کرونا اکثر منشاء غذایی و تقویتی داشتند

طی ۸ روزی که در بخش مراقبتهای ویژه و بخش عمومی به علت ابتلاء شدید به کرونا بستری بودم، نکته جالبی توجه مرا جلب کرد...و آن این که بجز هیدروکورتیزون ، داروی ضد انعقاد، و سالبوتامول های فشنگی که این اخرین  همراه با اکسیژن و از راه بینی بداخل ریه فرستاده می شد، بقیه داروها تقویتی بودند:

 سرم نمکی، آمپول ویتامین ث ، ویتامین د و دیگر انواع ویتامینها، و البته...ظرفهای بزرگ و پر از سیب های قرمز و سبز که بدقت قاچ خورده و آماده خوردن بودند.

ابتدا فکر می کردم که مثلا این سیب موضوعی جانبی است ، ولی اصرار گروه پزشکی برای  خوردن آنها نشان می داد که اینها دارو هستند.

 هم چنین همراه صبحانه از همان روز نخست، چای ، نان، خیار ، پنیر ، گوجه  و از روز چهارم مربا و عسل هم همراه بود. 

همراه با غدا سالادها ی مختلف می آوردند. پرستاران می گفتند این نوع غذا و صبحانه را دکتر تغذیه برای شخص شما و با توجه به حالات و نیاز بدنی شما تعیین کرده است.نمی توان غذای دیگر و یا صبحانه دیگر به شما داد.

همین چندروز پیش مصاحبه های پرفسور راجر سیهولت (Roger Seheult) را در یو تیوب می دیدم که حدود ۶۰ مصاحبه و گفتار تصویری از او در این ارتباط ها وجود دارد. این چهره مشهور پزشکی  جزو لیست دارویی خود  برای معالجه کوید و حتی پیش گیری از ابتلا ء به آن ب سه ویتامین ث، دی ، و zinclرا  جزو اصلی ها به شما ر می آورد.

بنابر این از خوردن میوه جات وسبزیجات و قرص های ویتامین D3  نباید غفلت کرد این یک ضرورت است . چون خدای نکرده اگر کسی مبتلا شود پزشک حتما آنها را نیز تجویز می کند.

امیر تهرانی

ح.ف



نظرات 1 + ارسال نظر
Ariana جمعه 24 دی 1400 ساعت 12:19 https://hadis-mehdipour84.blogsky.com/

با تبادل لینگ موافقی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد