شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها : دیروز و امروز

یادداشتهای روزانه از خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی

یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ : شبه یادداشتها


یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ شمسی

شبه یادداشتها

نامه  ۱.۲ میلیون دلاری

- امروز در حراجی در آمریکا نامه آینشتین را که در آن فرمول معروف تبدیل جرم به انرژی را نوشته بود به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار فروختند. این فرمول باعث ساختن بمب اتمی شد و بر اساس راکتورهای هسته ای شکل گرفت. دوبمب نخستین به توصیه خود آینشتین در جنگ جهانی دوم بکار گرفته شد.

واقعا این قوم و ملت از آب  کره که هیچ بلکه طلا بدست می آورند.


واکسن کوید ۱۹

-من و همسرم سه روز دیگر و به امید خدا  دومین دور واکسن فایزر  را باید دریافت کنیم. بیمارستان کوچکی در پایین منزل ما این کار را انجام می دهد.پول هم‌نمی گیرند. ترجیح می دهم فرزندانم ، نوه و عروسم و خواهران و برادران و فرزندان و همه ایر انیان  که جوان و یا جوانترند زودتر از من دریافت واکسن داشتند.

مشکل این است که انروز خبر گزاریها نوشتند و گفتند که در هند علاوه بر کوید ۱۹ یک بیماری قارچی آمده که پزشکان ناچار می شوند محل ابتلا مثلا بینی را ببرند تا به مغز نرسد.


کتابهای صوتی

-به کتاب صوتی یادداشتهای نیما گوش می دادم.گوش دادن به کتاب های صوتی لذت خود را دارد. در این بخش که یادداشتهای سال ۱۳۳۳ و یا ۱۳۳۴ بود او نوشته: هیچ جای دنیای به زیبایی ایران نیست و هیچ جای ایران به زیبایی یوش نیست. (محل تولد نیما)
او افسوس خورده بود پس چرا ما ثروتمند و خوشبخت نیستیم. بنظر من پاسخش این است: (ثروت داریم  اما مدیر وطن پرست پاک فکر پا ک دست  دانشمند و آگاه خیلی  خیلی کم داریم )


شاید حدود ۴۰۰۰ جلد کتاب خواندم...

وبلاگی دارم که در آن به شرح ۳۵۰۰ جلد کتابی که تاکنون خوانده ام پرداخته ام . امروز فهمیدم که در تعداد اشتباه کرده ام . چون اخیر نام کتابهایی را بیاد آوردم که خوانده ام ولی در فهر ست نگنجانده ام. بهتر بود نام وبلاگ را با شاید شروع می کردم: شاید ....جلد کتاب خوانده باشم.


خرداد ماه تولد من

امروز یکم خرداد است و من در این ماه بدنیا آمدم. در بازار تهران ! ولی بازاری نشدم. سالها تجارت کردم ولی برای دیگران.  خوشبختانه ۱۵ سال آخر دوران کاری را که در کل چهل سال می شود بر ای شرکتی  که کردم  که متعلق به همه مردم ایران است. این جای خوشحالی دارد.

یک وقت حوادث  سال  تولد ام  را   در ویکپدیا جستجو  ردم ،  دیدم خیلی اتفاقها صورت گرفته  بوده است. سالی پر از تحولات و حوادث! 

-  دولت دکتر محمد مصدق نخست وزیر ایران  با دخالت مستقیم امریکا و انگلیس سرنگون شد.(۵۷ روز پساز تولد من)

- الیزابت  آلکساندر مری   به شاهی انگلستان رسید  و به الیزابت دوم معروف شد و هنوز هم شاه است. (درست ۱۲ روز پیش تولد من! یعنی او باندازه همه عمر من بر تخت سلطنت نشسته است. چه کار سختی؟)

-آزنهاور رئیس جمهور امریکا شد

_ فر انسیس کریگ و جیمز واتسون  موفق به کشف ساختار دی ان آ در مولکول شدند.

- ملک حسین شاه اردن شد

-ژوزف استالین دیکتاتور خونخوار اتحاد جماهیر شوری که میلیونها نفر را به قتل رسانده بود مرد و شوروی  سابق را آسوده تر ساخت. ا و آنشب تانزدیک صبح غذا خورد و ناگهان نیمه بدنش فلج شد. و بر زمین افتاد . سپس بیهوش شد تا جان باخت.

کشور مصر  خود را جمهوری مستقل اعلام نمود.

و...


امیر تهرانی

ادامه دارد





ادامه دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد